Ваша нишпорка тут !!!

Чому ми не робимо те, що повинні? Страхи, лінь і сумніви


 Іноді знаєш, що ти повинен робити, але не можеш робити це. Чому? З різних причин. Буває, що втомився, буває - лінь, буває - все одно (в сенсі, буде це зроблено чи ні). Але через те, що ти не робиш те, що, знаєш, повинен, відчуваєш себе паршиво: є якийсь наліт тимчасовості у всьому, невизначеності, підвішеності. Все здається лише відволіканням і «порожнім базіканням» до тих пір, поки не зроблено «головне». 


Для мене головне - писати книги. Я можу робити, що завгодно і як завгодно добре чи погано, але якщо я не пишу, то все інше - марні зусилля. А іноді писати страшно (так само як страшно і не писати). І ти стаєш таким собі Буридановим ослом, який не може рушити ні в одну сторону, ні в іншу.

Треба всього лише прийняти рішення, куди рухатися, і почати рух, тому що якщо ти стоїш, то вже точно нікуди не прийдеш, а якщо рухаєшся і навіть раптом зрозумієш, що «не туди», то достатньо буде лише злегка змінити траєкторію.

І ось ніби шлях намічено, але ти не там, не йдеш по ньому, ухилятися. Виникають якісь невиразні страхи і неясні сумніви - що завгодно, лише б відвернути себе від роботи. Про що ці страхи?

Я можу довго не сідати за книгу, якою зараз займаюся, з таких «псевдострашних» причин:

  1. Я довго не писав - і швидше за все я вже забув деякі нитки сюжету, а вникати в це займе якийсь час; 
  2. Вникати в роботу треба довго, значить, сідати треба не заради 1-2 годин, а на більше мене зараз не вистачить, тому чи варто починати ... 
  3. Зараз в сюжеті такий момент, коли я рішуче не впевнений, що знаю, як продовжувати розповідь, - можливо, пізніше я буду представляти це краще; 
  4. Мені просто ліниво - нехай навіть і сюжет я згадаю, і час виділю, і почну писати, але так тягомотно викладати слова, фрази і пропозиції по одному, послідовно. Чому я пишу повільніше, ніж думаю? 

І т.д. «Відмазок» від роботи може бути дуже багато, всі вони можуть бути дуже різними і навіть креативними, їх усіх об'єднує лише те, що вони порожні. Ось куди як не можна краще ставиться прислів'я: «У страху очі великі». Або інша: «Очі лякають, а руки роблять».

 Дійсно часто буває страшно саме почати, продовжити або завершити те, що ви повинні (зробити). І сам етап, повірте, неважливий! Важливо розуміти, що страх - це ілюзія, ментальний спецефект. Так, він може «вирубати» людину на якийсь час, але він нереальний, він не має під собою грунту, за ним немає фактів, в ньому немає життя. Слідувати страху значить пуститися в перегони - в даному випадку від самого себе.

Долається страх дуже просто: дією (якої ви так боїтеся або уникаєте, хоча і знаєте, що її потрібно зробити). І про це весь час - особливо якщо ця тема для вас актуальна - потрібно нагадувати собі: страх - це ілюзія, ментальне лякало, але ми-то не ворони, щоб боятися ляків! Тому потрібно йти вперед, до того, що ви насправді хочете.

Як я долаю страхи і сумніви, пов'язані з письменством? Та дуже просто: через «не можу» або «не хочу» сідаю, перечитую останні сторінки і починаю писати. Дуже просто! Якщо зовсім не під силу, то кажу собі, що якість написаного зараз не має вирішального значення, я потім це підкоригую, а зараз важливо просто писати. І знаєте що - діючи так, я як правило пишу дуже багато, і писання виходить легко, а після прочитання в інший день я раптом бачу, що це зовсім не погано оформлена і що мало відноситься до сюжету галиматья, а дуже навіть адекватний текст.

Про що це говорить? Це ще раз доводить, що вчора я сприймав себе, свої здібності і можливості неадекватно, страхи і сумніви затуманили мій розум, а сьогодні я вибрався на твердий грунт віри в себе, впевненості і насолоди від своєї роботи.

А потім, і в реальному житті буває, що ми потрапляємо в туман. При цьому ми не зупиняємося і не перестаємо йти, не втрачаємо віру у свою здатність ходити, а просто йдемо акуратно і потихеньку, як виходить, і через короткий час туман закінчується, ми виходимо на світло. Головне - пам'ятати один з основоположних, мабуть, психологічних законів, який свідчить, що кожна людина в будь-який момент часу в будь-якій ситуації діє найбільш правильним, оптимальним для неї чином, так, як воно максимально добре може діяти саме зараз. Це закон, і в нього немає потреби вірити чи не вірити. Важливо пам'ятати про нього і вірити в себе! 

P.S. А з приводу написаного в періоди сумнівів цікаво ще ось що: багато читаючих потім констатують, що це один з кращих і найцікавіших уривків або статей. Можливо, енергія самоподолання починає працювати на нас?


***
Зверни увагу

Немає коментарів:

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...