Ваша нишпорка тут !!!

Як сказати «Ні» і при цьому нікого не образити?

Я не вмію відмовляти. Тобто я, звичайно, намагаюся зробити це дуже ввічливо. Але в мене дуже рідко виходить. Зазвичай, всі мої спроби ввічливо відмовити і при цьому не образити людину закінчуються або образою, або «ну добре, я подивлюся, що можна буде зробити».


Самий крайній випадок - це обман. Не знаю, чи буває обман маленьким, або обманом на половину, або обманом на благо. Це ще більш складне питання. Але постійно обманювати - не дуже хороший вихід. Який в підсумку все одно призведе до конфлікту, тому що ви остаточно заплутаєтеся і забрешетеся.

Як відмовити своєму начальнику, який в черговий раз просить вас залишитися після роботи?
Як сказати тверде «ні» своїм родичам так, щоб вони не образилися? Як дати зрозуміти своїм друзям, що в даний момент ви не можете їм допомогти?

Насправді варіантів є безліч, просто ми про них не знаємо. Зрештою, в китайській мові взагалі немає цього слова на букву «Н», але є тисяча способів красиво відмовити і при цьому нікого не образити.

Отже, сім варіантів красивої відмови з реверансами, які не тільки не скривдять людини, а ще й, можливо, змусять її поспівчувати вашій завантаженості.

Ваша пропозиція звучить дуже заманливо. Але, на жаль, в даний момент у мене дуже багато справ.
Фразою «Це звучить дуже заманливо» ви даєте зрозуміти людині, що її пропозиція вас зацікавила. А друга частина говорить про те, що ви б із задоволенням прийняли участь (або допомогли), але зараз на вас навалилося занадто багато справ.

Гарна відмова, але зі свого досвіду можу сказати, що для близьких друзів або родичів вона підійде один-два рази, та й то не підряд. Якщо ви відмовите їм подібним чином в третій раз, в четвертий вам уже ніхто нічого не запропонує. Особливо це стосується вечірок, пікніків та інших розважальних заходів. Пам'ятайте, один-два рази і потім або поміняйте коло спілкування (ви ж чомусь їм постійно відмовляєте?), Або сходіть уже нарешті хоча б куди-небудь. Раптом вам сподобається?

Зате для людей, яких ви бачите не так часто, ця відповідь відмінно підійде.

Мені дуже шкода, але коли в останній раз я робив / ла те-то і те-то, я отримав / а негативний досвід.
Душевна або емоційна травма - ще один цікавий варіант. Тільки садист буде продовжувати наполягати на тому, щоб людина зробила те, що йому не сподобалося. Або закінчений оптиміст під гаслом «А раптом вдруге буде краще».

Хоча, з деякими бабусями, які намагаються нагодувати схудлого сина, відповіді «я ​​не їм м'ясо», «у мене непереносимість лактози» або «я не люблю варені овочі» не проходить. А от якщо ви скажете, що в останній раз після того, як ви випили молока, цілий день не могли перебувати в суспільстві через проблеми зі шлунком, ви, можливо, врятуєтеся. Бабуся, звичайно, подивиться на вас трохи скоса і з легким докором, але не буде підливати в чашку зі словами: «Ну це ж домашнє від тітки Клави, від нього нічого не буде!».

Я б із задоволенням, але ...
Ще один хороший спосіб відмовити. Ви начебто і з задоволенням допомогли, але, на жаль, не можете в даний момент. Тільки ні в якому разі не пускайтеся в просторовий пояснення, чому саме ви не можете допомогти. По-перше, починаючи щось докладно пояснювати, ви поступово починаєте відчувати себе винним. А по-друге, таким чином ви даєте людині можливість зачепитися за щось у вашому оповіданні і вмовити вас.

Тільки коротка і чітка відповідь. Ніяких творів на тему «я б із задоволенням, але ви розумієте, мені треба зробити ...»

Якщо чесно, я не дуже в цьому розбираюся. Чому б вам не запитати Н, він у цій справі профі.
Це ні в якому разі не переклад стрілок. Якщо вас попросили щось зробити чи допомогти порадою, а ви не відчуваєте при цьому себе достатньо компетентним, чому б вам не запропонувати когось, хто в цьому дійсно розбирається? Так ви не тільки не скривдите людини, а й покажете, що вам не все одно і ви намагаєтеся допомогти, чим можете.

Я не можу зробити цього, але з задоволенням допоможу з ...
З одного боку, ви відмовляєтеся робити те, що вам намагаються нав'язати. З іншого - все ж допомагаєте і при цьому самі вибираєте те, що хочете робити.

Ти виглядаєш чудово, але я в цьому не зовсім розбираюся.
Що робити, якщо подруга купила сукню, яка, м'яко кажучи, їй не дуже підходить. Тут виникає дилема «хто більше друг» - той, хто позначиться правду, або той, хто скаже, що вона виглядає чудово у всіх нарядах? Це стосується не тільки зовнішності, але і вибору квартири, роботи і супутника життя, врешті-решт,.

Але хто ми такі, щоб так вільно розмірковувати на тему моди? Якщо б ми були, наприклад, відомими дизайнерами, тоді могли б критикувати і відразу ж запропонувати кілька інших варіантів на вибір.

А якщо ні? Тоді або сказати все, як є, якщо ви впевнені в адекватності подруги або друга. Або перевести стрілки на якогось селебріті зі світу моди.

Це звучить дуже здорово! Але в мене зараз, на жаль, дуже щільний графік. Давайте я передзвоню вам ... (назвати приблизний період часу)
Така відповідь прекрасно підходить для варіанту, який вам цікавий, але зараз ви дійсно не в змозі допомогти. Таким чином ви не тільки не ображаєте людини, але і залишаєте для себе можливість приєднатися до зацікавленої пропозиціії трохи пізніше.

Ще на лекціях з психології в університеті нас вчили, що відмовляти треба, починаючи пропозицію зі слова «Так», а потім додаючи горезвісне «Але». Це спрацьовує, правда, не завжди. Все залежить від ситуації і від людини. Довго викручуватися все одно не вийде і рано чи пізно все одно доведеться пояснювати, чому ж все таки, «Ні». Але якщо ви будете досить дипломатичні і тверді, тоді з часом люди будуть знати, що якщо ви відмовляєте, то це не тому, що вам просто лінь чи ви не бажаєте мати з ними ніяких справ. А тому, що ви дуже зайнята людина і обов'язково зможете, але трохи пізніше. Зрештою, люди повинні навчитися поважати вас і вашу думку. Як, в іншому, і ви - чуже.

Немає коментарів:

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...