Ваша нишпорка тут !!!

Формулюйте питання правильно

Тоні Роббінс розглядає мислення як процес послідовної постановки питань і отримання відповідей. Він підкреслює значущість формулювання правильних питань, щоб приходити до правильних відповідей, і, за допомогою їх, до вірного результату. І я з ним абсолютно згоден. Більшість людей ставлять собі просто безглузді питання. Небажані питання відволікають вашу увагу від того, чого ви хочете, на те, чого ви якраз не хочете. І, оскільки ми щодня в думках задаємося питанням і відповідаємо, наші питання роблять величезний вплив на наші результати.

Ось декілька прикладів слабких питань в зіставленні їх з сильними питаннями:

Про те, щоб рано вставати

Слабкий: Може, я знову засну? Може, знову лягти в ліжко?
Сильний: Що б зробити, щоб день почався щонайкраще? Що мені допоможе активізуватися? Що б таке надихаюче і мотивуюче мені зробити прямо зараз?

Маючи намір робити вправи (і не відчуваючи мотивації)

Слабкий: А не чи занадто жарко/холодно сьогодні для вправ? Може, пропущу сьогодні? Нічого не трапиться, якщо я пропущу один день. Невже я не заслужив на вихідний?
Сильний: Чи не буде чудово заскочити потім в душ? Що б мені послухати, поки я займатимуся? Ось буде добре, коли я досягну своїх фітнес - цілей. Як би на цей раз мені позайматися веселіше?

Роздумуючи про поліпшення живлення

Слабкий: Від яких продуктів мені доведеться відмовитися? Як я житиму при таких обмеженнях? Невже мені доведеться так харчуватися завжди?
Сильний: Що з того, що мені подобається, я зможу вживати більше? З яким новим виглядом їжі я поекспериментую? Хіба не здорово буде, коли у мене буде така вага, яку я хочу? Як тільки я доб'юся успіху, кому ще я зможу з цим допомогти?

Ближче до кінця робочого дня

Слабкий: Чи достатньо я попрацював, щоб закінчення моєї роботи на сьогодні було виправдане? Чи не пора закінчувати? Може, я зроблю це завтра?
Сильний: Ну, що там у нас ще? Як би ще ось це закінчити? Скільки я ще зможу зробити сьогодні?

Проводячи час з дітьми

Слабкий: Чому я повинен займатися дітьми стільки часу? Здається, вони витягнуть з мене сьогодні всі соки. Що я можу зробити, щоб, як мінімум, не давати їм балуватися? Може, покласти їх спати раніше?
Сильний: Чим би таким сьогодні зайнятися з дітьми, щоб у мене потім ще залишилися сили? Що я ціную більше всього в своїх дітях? Адже я можу сьогодні зайнятися з ними чимось, що приносить мені задоволення. Ну і що трапиться, якщо діти самі вирішать, як ми проведемо разом час?

Опиняючись в незнайомій життєвій ситуації

Слабкий: Що я повинен зробити, щоб не виглядати ідіотом? Про що я повинен говорити? Як мені залишатися спокійним і уникнути зайвої соромливості? Як я опинився в такій ситуації? Чи зможу я з неї вийти?
Сильний: Можливо, це буде весело і дозволить мені познайомитися з новими людьми? Якщо я побачу, що хтось боїться, що я зможу зробити, щоб він/вона відчули себе упевненіше?

Відчуваючи пригніченість, тривогу або іншими негативні емоції

Слабкий: Чому мені так погано? Чому я не можу бути щасливий? Чому у мене ніколи не вистачає часу на себе?
Сильний: Що б мені зробити, щоб зарядити енергією? З ким я можу поговорити, хто б міг підбадьорити мене? Що б могло надихнути мене: яка книга або музика? Всі ці емоції неначе підказують мені щось, може, почати записувати їх? Як довго мені доведеться носити удавану усмішку перш, ніж я почну знову відчувати себе добре?

У чому ж різниця?

Безвольні слабкі питання вселяють невпевненість. Вони примушують нас концентруватися на своєму его, своїх проблемах і недоліках. Безвольні питання тримають вашу увагу на тому, що неправильно, на тому, що не виходить. Це може здаватися не так вже і погано, але це тільки ще більш посилює положення справ, яке ви намагаєтеся змінити. Слабкі питання примушують наш мозок шукати відповіді, які даремні, примушують нас зациклюватися.

Крім усього іншого, слабкі питання переходять в звичку. На перший погляд може здатися, що вони допомагають, і саме тому вони такі підступні. Ви думаєте тільки про те, що ви пригнічені. Найкраще, що ви можете зробити - це запитати: “чому я такий пригнічений”? Можливо, якби ви розпізнали проблему, ви змогли б справитися з нею. Але цього не відбувається. Знаходячись в негативному стані або ситуації, ви із самого початку не можете почати мислити ясно.

Ви не в змозі самостійно точно діагностувати проблему. По суті, ви сліпі. Тому відповіді, які ви генеруєте, нічого не коштують. В кращому разі, у вас з'являються лише тимчасові рішення, але те, що лежить в основі, не міняється, і проблема тільки йде під воду і знову спливає на поверхню через якийсь час, можливо зовсім в іншій формі. Задаючись питанням, чому ви пригнічені, ви тільки підживлюєте вашу депресію. Відповідаючи на питання ”чому”, ви зводите все нові поверхи вашої депресії. Це відводить вас убік від визнання своєї депресії і спроб щось змінити.

Сильні питання надихають. Вони допомагають вам зосередитися на рішенні, і на тому, що ви в змозі контролювати. Коли ви думаєте про те, що ви можете зробити, вас не охоплює параліч аналізу. Спосіб виходу з негативної ситуації - правильне мислення. Неправильне мислення водить вас по кругу. Правильне мислення підштовхує вас до дій.

Повертаючись наприклад з депресією, перше, що потрібно зробити, - перейти в позитивніший емоційний стан. Насправді це можна зробити в лічені хвилини або навіть секунди, наприклад, якщо ви навчалися НЛП. Рішучі питання допоможуть вам перемкнути вашу увагу з депресії і думок, які її підсилюють, на діяльність. Якщо ж ви дуже багато думаєте про те, що не піддається вашому контролю або що вам не подобається, депресія буде природним наслідком. Якщо ви почнете ставити собі інші питання, націлені на те, що ви можете контролювати і що вам подобається, депресія відступить.

Посередні результати, як правило, з'являються за посередніми питаннями. Добрі результати з'являються услід за сильними питаннями. Якщо вас не задовольняють ваші успіхи, спробуйте поводитися із зовсім іншими питаннями до тих, кого ви зазвичай питаєте. Ставте такі питання, які направлять вашу увагу на вашу мету, замість того, щоб відволікати вас від неї. Поставте питання, які дозволять вам отримувати більше задоволення від життя, а не такі, які підсилюють страждання.

Автор статті - Стів Павлина, stevepavlina.com.

Немає коментарів:

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...