Ваша нишпорка тут !!!

Що ми робитимемо з хамом?

З ранку дзвонить подруга, ридає в трубку: «Прийшла на роботу з десятихвилинним запізненням, так шеф накричав на мене при всьому відділі. А мені, між іншим, 35! Що я, дівчинка на побігеньках?! Він взагалі нормально говорити не може - тільки на підвищених тонах. А ще колега про мене плітки розпускає, я вже ловлю на собі косі погляди».

Важкий випадок. А дійсно, що робити, якщо хтось з вашого оточення постійно грубіянить, сперечається не у справі і провокує скандал?

Зустрічаються люди-крикуни: як що не по їхньому - підвищують голос. Що з ними робити? Головне, не кричати у відповідь або намагатися приструнити - марно. Для початку спокійно, не перебиваючи (так, важко, але треба постаратися стриматися) вислухайте і з'ясуйте, чим саме незадоволений агресор. При цьому дивіться йому в очі, скандалісти - люди із зарозумілістю, так що варто продемонструвати, що і ви - не ликом шиті. Подавите його, як годиться у тваринному світі, прямим поглядом. Коли він виговориться, спокійно скажіть: «Ви закінчили? Ну а зараз послухайте мене» - і викладете свої доводи.

Пам'ятайте, що скандалісти відчувають агресію і з готовністю відповідають тим же. А це означає - бути війні. Тому не критикуйте, навіть якщо почули явне марення, а завуальовано позначте проблему.

Наприклад, ваш колега як-небудь працює над проектом, на зауваження огризався і норовить з'ясувати, хто з вас головніший. Не варто з сарказмом цікавитися: «Вам за що гроші платять? Сюди по блату потрапили?» Краще сказати нейтральним тоном: «Як Вам здається, ми встигнемо в строк закінчити проект, якщо працюватимемо в такому ж повільному темпі? Адже рішення поки не знайдене, потрібні нові варіанти».

Якщо ваш опонент (родич, друг) - завзятий сперечальник, не надумайтеся припирати його до стінки - почне кусатися! Краще дозволити робити так, як він вважає за потрібного. Коли у нього почнуться проблеми, він сам попросить допомоги. Головне заздалегідь її запропонувати. І потім вже не дорікати - «А! адже я тобі говорив!».

Ну і якщо вам доводиться пліч-о-пліч працювати з недругом, про лихослів'я якого у власну адресу ви маєте достовірну інформацію, виведіть його на відверту розмову. Це краще, ніж кожного разу переживати. Покличте його «покурити» і прямо скажіть: «Свої претензії виражай особисто мені. А то потім так перебрешуть, що я і справді подумаю, що ти мене ненавидиш».

Можна піти менш хворобливим шляхом: знайдіть в цій людині хоч би одну позитивну якість і щиро (!) похваліть її за це. Повірте, навіть в наймерзотнішому типі є якийсь позитивний штрих. А хвала обеззброює. А ще треба якомога частіше хвалити ворога «позаочі». Тоді його випади у вашу адресу люди сприймуть несхвально.

Ну а взагалі-то при спілкуванні з важкими людьми треба дотримуватися двох правил.

  • Перше - це дозволити опонентові сказати все те, що він вважає за потрібне, якщо при цьому він робить те, що потрібне вам. Кричить? Повторюйте як заїжджена пластинка: «На півтону нижче, будь ласка!». Якщо не послухав - розвернутися і просто піти.
  • Друге - в спорах не переходити на особи. Образили вас? Посміхайтеся у відповідь. Чим ширше, тим краще!

Немає коментарів:

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...