Ваша нишпорка тут !!!

2. Організація й гігієна розумової праці; культура здоров'я



Нехай справи твої будуть такими,
 якими ти хотів би їх згадати на схилі віку.
Марко Аврелий
Дотримання вимог психогігієни праці необхідна умова ефективності роботи, тому що «запаси міцності» людського мозку не безмежні. Є такі навантаження, які здатні порушити нормальний плин психічної, та й не тільки психічної, діяльності людини, послабити його здоров'я, знизити продуктивність роботи.
Психологам і гігієністам доводиться констатувати, що мало кому властиві самоорганізованість і пунктуальність. Тому треба намагатися себе дисциплінувати, навчитися розподіляти час і розпоряджатися ним розумно.


Поспіх, постійні побоювання туди спізнитися, а тут не встигнути, що наростає, немов сніжний комок, список справ, які треба виконати, — все це приводить до нервово-психічного перевантаження, розладу регуляторних механізмів організму людини. Як наслідок, це приводить до цілого «букету» так званих психосоматичних захворювань: артеріальної гіпертонії, ішемічної хвороби серця, виразкової хвороби шлунка й ін. Дані за останній час показують, що ці захворювання значно « помолоділи», і їх можна сміло назвати «студентськими». Тому важливо заздалегідь підготувати себе так, щоб відповідати вимогам психогігієни праці.

Важливо постійно пам'ятати: якщо добре «узятий старт», тобто якщо початок процесу розумової діяльності був вдалим, то звичайно й всі наступні операції протікають безупинно, без зривів і без необхідності «вмикання» додаткових імпульсів.

Бійся спізнитися, тому що студент, що доганяє, завжди ризикує не встигнути й зазнати невдачі

Тут знову не завадить ще раз підкреслити: запорука успіху — у плануванні свого часу. Пам'ятай: хто регулярно протягом 10 хвилин підготовляє свій робочий день, той зможе щодня заощадити 2 години, а також вірніше й краще впоратися з важливими справами.
Візьми за правило: щодня вигравати 1 годину часу — «золота година!».

Протягом цієї години тобі ніхто й ніщо не може перешкодити. Таким чином, ти одержуєш час — можливо, найважливіше для себе — особистий час або час для себе. Його можна витратити за своїм розсудом по-різному: додатково на відпочинок, на самоосвіту, хобі або для раптових чи надзвичайних справ.
Побудова аудиторної роботи значно полегшена, тому що вона регламентується вже складеним розкладом занять. Візьми за правило приходити в аудиторію завчасно, тому що студент, що входить в аудиторію після дзвінка, робить враження, щонайменше, незібраного, необов'язкового й проявляє неповагу до викладача.
Для вечірніх занять вибирай спокійне місце — негучне приміщення (наприклад, бібліотеку, аудиторію, кабінет й ін.), щоб там не було голосних розмов й інших відволікаючих факторів. Організуй такі умови й у кімнаті гуртожитку. У період занять не рекомендується включати радіо, магнітофон, телевізор.
Підготуйся й розклади всі матеріали й приладдя, що необхідні для роботи, на столі в строгому порядку
Цей порядок повинен бути постійним, щоб легко, без суєти можна було користуватися всім необхідним

Світло електролампочки не повинно сліпити очі: воно повиннно падати зверху або ліворуч, щоб книга, зошит не закривалися тінню від голови. Правильне освітлення робочого місця зменшує стомлення зорових центрів і сприяє концентрації уваги на роботі. Книгу або зошит розташовувати на відстані найкращого зору (25 см), уникати читання лежачи.
Правильно чергуй працю й відпочинок: після занять в коледжі й обіду 1,5-2 години на відпочинок (прогулянка, господарські справи й ін.). Вечірню роботу проводь у період з 17 до 23 годин. Під час роботи через кожні 50 хвилин зосередженої праці відпочивай 10 хвилин (зроби легку гімнастику, провітри кімнату, пройдися по коридорі, не заважаючи працювати іншим).
Фізкультура й спорт підвищують працездатність. Варто регулярно займатися зарядкою (а ранком — обов'язково), супроводжуючи її водними процедурами, спорт надає свіжість, бадьорість і відновлює розумову працездатність.
Уникай перевтоми й одноманітної праці (наприклад, недоцільно 4 години підряд читати книги). Найкраще займатися 2-3 видами праці: читанням, розрахунковими або графічними роботами, конспектуванням.
Для того щоб за час навчання в коледжі зберегти своє здоров'я, треба пізнати самого себе, особливості свого темпераменту й індивідуального стилю діяльності для того, щоб дати собі вийти на простір творчості, самореалізації у відповідності зі своїми біосоціальними можливостями.
Наприклад, для осіб експресивного типу, орієнтованих на спілкування, емоційну відкритість, властива швидкість творчого мислення й «загрожуючі» якості — високий рівень домагання, порушення режиму трудової діяльності, підвищена збудливість.
Для осіб протилежного типу — імпресивного, схильних до самоаналізу, порушенню режиму відпочинку, які не вибагливі до споживчих цінностей, характерна висока спрямованість на сам процес творчості.
В осіб імпульсивного типу зі зниженим самоконтролем, схильним до зривів у діяльності, мотиваційний профіль має «стрибучий» характер. Вони стійкі в стресових ситуаціях. Конфліктні особистості характеризуються рисами недостатньої рухливості психічних процесів, упертості, нестійкою самооцінкою, схильні до однобічних захоплень.
Тому тактика кожної людини повинна бути спрямована
 в одному випадку на включення у творчо розвиваючу діяльність,
 в іншому — на відсутнє спілкування,
 у третьому — на задоволення хобі (наприклад, колекціонування).

Немає коментарів:

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...