Не вважати нічого не зробленим,
якщо дещо залишилося зробити.
К. Ф. Гаус
Наукою й практикою встановлено, що лише самостійна робота дозволить студентові засвоїти систему знань, глибоко вникнути в сутність досліджуваних наук, опанувати необхідними навичками, розвити свої здатності й дарування. Без добре організованої й планомірно здійснюваної самостійної роботи немає й не може бути дійсного вищого утворення й наукового пізнання.
Самостійна робота, будучи найважливішим засобом навчання, повинна будуватися на основі наукової організації розумової праці, що вимагає дотримання наступних положень:
- Визначити свої можливості, знати свої позитивні сторони й недоліки, особливості своєї пам'яті, уваги, мислення, волі й ін.
- Знайти найбільш придатні для себе методи самостійної роботи й піклуватися про їхнє поліпшення.
- Починаючи роботу, установити її мету (навіщо я працюю, чого повинен досягти у своїй роботі).
- Намітити план роботи й трудитися, дотримуючись цього плану (що й у який строк повинен я виконати).
- Здійснювати самоконтроль, самоперевірку в процесі роботи.
- Уміти створити сприятливу обставину для своєї роботи й постійно вдосконалювати її.
- Виконувати вимоги гігієни праці, створювати гігієнічні умови для праці.
- Працювати щодня, систематично, а не час від часу.
Для оволодіння навичками наукової організації розумової праці рекомендуються наступні правила роботи:
- Працюй щодня в той самий час (в одні години) дня.
- Приймайся за роботу швидко, енергійно, без зволікання. Деякі студенти затрачають багато часу на розгойдування, втягування в роботу. Постав своїм девізом бути готовим почати роботу без зволікання.
- Не чекай сприятливого настрою, а створюй його зусиллями волі. Потрібно вміти змусити себе працювати регулярно, ритмічно й при відсутності настрою й натхнення.
- На початку роботи завжди подивися, що було зроблено по предмету, що вивчався в попередній раз. Психологія вчить: якщо встановлено зв'язок нового матеріалу зі старим, то новий матеріал буде більше доступним, краще розуміється й засвоюється.
- Працюй зосереджено, уважно, думаючи тільки про роботу, не відволікайся від її.
- Прагни виробити інтерес навіть до малоцікавої, але потрібної роботі. Помилку роблять ті студенти, які працюють добре, з бажанням тільки по улюбленому предмету, а по інших предметах абияк.
- Працюй із твердим наміром зрозуміти, засвоїти, закріпити, розвити в собі впевненість, що ти можеш і повинен це зробити.
- Приділяй більше часу важкому матеріалу, не обходи труднощі, намагайся переборювати їх самостійно.
- Користуйся різними прийомами, щоб змусити себе глибоко й ґрунтовно зрозуміти навчальний матеріал: записуй, складай схеми, таблиці, замальовуй і розповідай матеріал собі й своїм товаришам.
- Прагни бачити практичний зміст у засвоєних знаннях, намагайся зрозуміти, як ці знання допоможуть у майбутній професійній діяльності. Не соромся про це запитувати викладачів.
Немає коментарів:
Дописати коментар